Saturday, March 10, 2012

Hartverwarmende uitspraken ♥

Toen ik klein was, werd ik altijd heel vroeg wakker in het weekend en het eerste wat ik dan altijd deed was héél stil naar beneden lopen en de tv aanzetten. Ik kan me herinneren dat ik een jaar of 4/5 was toen ik zelfstandig naar beneden ging en tv keek tot (één van) mijn ouders naar beneden kwamen voor het ontbijt. Toen had je nog zenders als Fox Kids, Yorin, Cartoon Network als de normaal beschikbare tekenfilm-zenders. Of ik keek disneyfilms op de video-recorder, ja ja de VHS! Maar dit nostalgische stukje is voor een andere post. Ik wil nu allerlei uitspraken delen van een geliefde personage die ik net zo graag keek als de disneyfilms op video, namelijk de lieve knuffelbare Pooh! Winnie the Pooh.

Hoewel ik best wel door heb dat de nieuwere generatie, de jongere jeugd onder ons, hem misschien niet kennen... Maar kom op zeg, wie kent deze lieve pooh-beer nou niet? Deze lieve beer heeft mij, toen ik pas een ukkepuk was, veel geleerd over vriendschap, liefde (voor je medemens) en liefde voor honing hihi.

De reden dat ik opeens over Winnie the Pooh begin, is omdat ik nog steeds mailtjes binnen krijg van mijn favoriete quotes site. Je snapt het waarschijnlijk al, de quotes van vandaag zijn allemaal uitspraken van Pooh. Beter gezegd, het zijn uitspraken van de auteur van de Winnie the Pooh-reeks die hij in de boeken heeft gezet, Alan Alexander Milne.

You are braver than you believe,
stronger than you seem,
and smarter than you think.
- A. A. Milne (Winnie-The-Pooh)



"Sometimes," said Pooh, "the smallest things take up the most room in your heart."
- A. A. Milne (Winnie-The-Pooh)



The things that make me different are the things that make me.
- A. A. Milne (Winnie-The-Pooh)



"How do you spell 'love'?" asked Piglet.
"You don't spell it...you feel it." answered Pooh.
- A. A. Milne (Winnie-The-Pooh)



I think we dream so we don’t have to be apart for so long.
If we’re in each other’s dreams, we can be together all the time.
- A. A. Milne (Winnie-The-Pooh)



Hmmm dit is toch hartverwarmend ♥ Nog een reden waarom ik de tekenfilms van toen een stuk leuker vind dan tekenfilms van nu die mijn jongste broertje bekijkt op de zender Disney XD.