Saturday, February 18, 2012

Carnaval!


En de carnavalsvakantie is weer begonnen hoor! Ik noem het liever voorjaarsvakantie, aangezien ik niet zoveel heb met carnaval... Het verkleden, sminken en abnormaal lollig doen... Toen zei iemand: "Vivian, carnaval draait niet alleen om het verkleden en gek doen, want jij doet normaal sowieso al gek genoeg, maar het is gewoon één groot zuipfestijn! Hartstikke gezellig joh, moet je gewoon meemaken om het leuk te vinden!"
...
Juist, om dit even te weerleggen, zuipen doe je sowieso wel met uitgaan. Dat is niet typisch carnaval. Bovendien is het eigenlijk een katholiek feest, na carnaval zou je moeten vasten en tja daar doet niemand van de carnavalsgangers aan of wel soms?
Twee, ik kan niet tegen die ontieglijk blije carnavalsmuziek en carnavalsgasten. Ik bedoel maar hoor... Ik ben zelf echt een blij 'kind' (afentoe :$) maar carnaval is gewoon anders. Nee het is gewoon niet voor mij bestemd.

Desalniettemin, ik ben heel blij met de vakantie. Alhoewel ik geen echte vakantiegevoel heb, dit komt namelijk omdat ik geen echte vakantie heb maar gewoon abnormaal veel werk. Ik zit momenteel in mijn eindexamenjaar, 6VWO, en heb zo'n ontieglijk veel werk te doen. Mijn lijstje?

- Eén frans boek lezen
- Twee nederlandse boeken lezen (één boek vóór 1945 van 97 pagina's en een modernere boek van 297 pagina's)
- Doorgaan op het bovenstaande: twee boekverslagen maken
- Ik moet ook nog eens 48 opgavens van wiskunde maken (dat is bijna 1 hoofdstuk, damn wat loop ik alweer achter :( )
- Aardrijkskunde leren, voor de herkansing want de eerste week na de vakantie heb ik geen tijd en meteen daarna zijn de herkansingen alweer =.=

En dit was het gelukkig alweer, veelsteveel werk voor één week die eigenlijk vakantie moet zijn.
Verder ga ik ook wel ontspannen hoor, daar niet van.
 - Vanavond lekker gourmetten en film kijken met 3 vriendinnen, wij vieren alle vier namelijk geen carnaval dit jaar! Voordat ik deze drie leerde kennen (ik ken ze pas anderhalf jaar besef ik me, maar het voelt als een eeuwigheid!), hadden zij ookal pech met carnaval...Vorig jaar vierden we carnaval voor het eerst met z'n vieren, maar het was ook tot een ramp geworden. De één werd ziek (het was haar eigen verjaardag), de ander was bijna aangehouden door de politie en ik en een ander hadden sowieso al geen zin maar wilde meedoen voor de jarige... Nou als dit toch geen tekens zijn om geen carnaval meer te vieren! Hahaha
- Ook ga ik donderdag naar een soort Thermen met een goede vriendin van me. We hadden als kerstpakket een gratis entreekaartje gekregen van het werk, en bedachten om lekker samen te gaan! Ontspannen in allerlei baden en lekker sauna, heeeeeeerlijk <3


Verder heb ik ook mijn autorij-examen aankomende donderdag... Spannend, ik ben echt heel bang om te zakken, maar een vriend van me heeft me een lange oppeptalk gegeven haha bedankt!
Dit gebeurt dus vóór ik lekker ga ontspannen, dus mocht ik het halen dan zou dit het ultieme verwenmoment zijn! Mocht ik zakken... Dan is dit ook een goede troost hihi :)