Monday, February 27, 2012

Na zondag komt...


Weer een typische zondagmiddag heb ik vandaag(gisteren als je nu al als maandag ziet): joggingbroek, sweatshirt, haar in een knot, bril op en nergens zin in. De gedachte hierbij is echter, het is alweer zondag... En na zondag komt maandag, één van de minstgelieve dag van de week bij de meeste mensen en zo ook bij mij.

Waarom is de Maandag eigenlijk zo ongeliefd bij velen?


Voor mij is dit mede doordat ik elke maandagochtend nooit op tijd kan zijn op school voor het eerste uur.  Elke maandagochtend kom ik maar net op tijd binnen voor de laatste bel gaat, of misschien juist net te laat en mag ik een briefje gaan halen. Aangezien ik mijn laatste waarschuwing al van de receptie heb gekregen, kan ik het me dus niet meer veroorloven met een smoesje te komen waarom ik dit keer te laat ben...

Verder betekent maandag, dat het weekend voorbij is en school weer begint! Het weekend kan niet lang genoeg duren voor mij, zaterdag is nog chill, maar zondag wordt het huiswerk maken dag. Oftewel, nog-meer-uitsteldag en soggen.

Voor anderen betekent de maandag dat ze weer vijf dagen achterelkaar mogen werken voor het weekend weer begint. Eigenlijk een beetje hetzelfde als voor de scholieren dus.

Om de minstgelieve dag even op te fleuren, hier wat quotes om de dag door te komen :)


Another Sunrise, Another New Beginning
- Jonathan Lockwood Huie

Today, I Dance Lightly With Life.
- Jonathan Lockwood Huie

The way I see it, if you want the rainbow,
you gotta put up with the rain.
- Dolly Parton

Ik las nog een leuke quote, niet op deze site en ik heb ook geen idee van wie die is dus ik noem het van Anonymous (anoniem):

Don't count the days, make the days count! 
- Anonymous

DUS, maak er wat van en kop op, de week is zo weer voorbij.